مجله زندگی و سرگرمی

نکات مهمی که در زندگی بهتر است بدانید

مجله زندگی و سرگرمی

نکات مهمی که در زندگی بهتر است بدانید

  • ۰
  • ۰

گاهی اوقات برای برخی این اشتباه پیش می آید که لایحه همان دادخواست قضائی است در حالی که باید خاطر نشان شویم که دادخواست یک فرم است که در ابتدای رسیدگی به شکایت به دادگاه تقدیم می گردد. شامل مشخصات طرفین، خواسته، دلایل و مستندات و غیره می باشد؛ در حالی که لایحه در مقام دفاع بوده و تا پایان رسیدگی قابل تقدیم به دادگاه می باشد.

 

لایحه یک متن مکتوب یا نوشته ای است که از سوی یکی از طرفین دعوا چه در امور کیفری و چه حقوقی به مرجع رسیدگی داده می شود. به طور کلی لایحه دفاعیه است؛ چرا که طرف دعوا و وکیل او در مقابل دفاع به تنظیم آن می پردازد. لایحه در واقع برگرفته از مواد قانونی و همچنین رویه ها و تجربیات طرف دعوا و وکیل او در قالب اصطلاحات حقوقی می باشد. 
هنگامی که فرد قصد دفاع در مقابل خواسته یا شکایتی را دارد می تواند با استفاده از لایحه از خود دفاع نماید. با توجه به این نکته که لایحه دارای متن منسجمی است؛ اما می تواند در تصمیم قاضی بسیار موثر باشد. میتوان اینطوری بیان کرد که لایحه از اظهارات شفاهی طرفین مفیدتر است. فردی که قصد دفاع و نتیجه درست از شکایت دارد بهتر است حتما از لایحه استفاده کند.

لایحه دفاعیه تکمیل‌کننده عرض‌حال یا دادخواست است که اگر توسط وکیل متخصص نوشت شود ، دارای اعتبار بالاتری نزد مقامات قضایی می باشد.

برخی از لایحه های قضایی شامل لوایح حقوقی: دعاوی چک، دعاوی سفته، دعاوی شرکتی، ثبتی، سرقفلی، خانوادگی، اعسار، ارث، شکایت از کارفرما، تخلیه، الزام به تنظیم سند و غیره است.

مراحل تنظیم لایحه

  1. ارسال درخواست

پس از تکمیل فرم ارسال لایحه، موضوع پرونده و لایحه مد نظرتان را در قسمت «عنوان درخواست» وارد کنید؛ مثلا: لایحه دفاعیه در پرونده سرقت. رای صادره ، سند، قرارداد و غیره؛ خود را در بخش فایل پیوست بارگذاری نمایید .

  1. بررسی، پرداخت، پیشنهاد هزینه تنظیم لایحه

پس از بررسی درخواست شما، مناسب ترین هزینه و زمان انجام آن به شما اعلام خواهد شد.

  1. دریافت پیش‌نویس لایحه

با پرداخت هزینه لایحه، طبق زمان تعیین شده، پیش‌نویس تنظیم لایحه برای شما ارسال خواهد شد .

  1. درخواست اصلاحات

بعد از بررسی و مطالعه چندباره پیش نویس لایحه، اگر نظری داشتید، اصلاحات مورد نظر خود را اعلام می کنید.

  1. انجام اصلاحات

کارگروه حقوقی حامی، پس از بررسی پیشنهادات و نقطه نظرات شما اصلاحات نهایی را بر روی لایحه اعمال می کند .

  1. دریافت لایحه نهایی

پس از اعمال اصلاحات، نسخه نهایی لایحه برای شما ارسال خواهد شد .

کلام پایانی

اگر لایحه توسط وکیل تنظیم شود از اعتبار بالاتری برخوردار است. از مزایای تنظیم لایحه حقوقی توسط وکلای گروه حقوقی شهرداد می توان به مواردی همچون : هموار شدن مسیر برای رسیدن به نتیجه مطلوب اشاره کرد.

  • ۰۰/۱۰/۰۷
  • shahrdaad app

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی